15 jaar Printadvise

Printadvise: 15 jaar en nog nooit onze snor gedrukt

Stop de persen! Printadvise is al 15 jaar druk!
Bij deze bijzondere mijlpaal moet even worden stilgestaan zodat we je kunnen meenemen in het verhaal achter dit bedrijf. Hoe werd één druk baasje een team beste druktemakers? Ging dat van een leien dakje? Natuurlijk niet. Niemand zei dat het makkelijk zou worden, alleen dat het de moeite waard zou zijn. Met het motto ‘alles voor de klant’ als drijvende kracht heeft Printadvise nog nooit zijn snor gedrukt.

In den beginne..

Het was die knagende ‘verkopersfrustratie’ die hoort bij gelimiteerd zijn, gecombineerd met een heldere visie op drukwerkprocessen en de ongebreidelde bravoure van iemand die weet wat ie wil maar niet precies weet waar die aan begint, die Mario van Loon in 2009 aanzetten tot het starten van zijn eigen bedrijf: Printadvise. ‘Ik had een mooie functie bij een toonaangevend bedrijf in de grafische sector maar ik wilde het anders doen. Met de volledige support van mijn gezin stortte ik mij vol in dit avontuur.’

Groei en waardevolle lessen

Bescheiden begon de kersverse ondernemer vanachter zijn bureau in de huiskamer. Al snel bleek dat niet praktisch deelt Mario. ‘Anders doen, bleek goed te werken. We hadden succes en dat vroeg om versterking. We namen intrek in een sfeervol kantoor in Ulvenhout waar Yvon Printadvise kwam versterken. Daarna volgde ook Ruud, al snel bleek het kantoor te klein en werd verruild met een pand in Etten-Leur. Begin 2015 kwam Edgar bij het team. ‘Om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn hadden we meer ruimte nodig en deden we in 2018 een ambitieuze overname van een servicepartner. Een grote stap voorwaarts en een onverwachte plottwist.’ Eén en ander is rooskleuriger voorgesteld dan de werkelijkheid liet zien en de hele kwestie eindigde in een teleurstelling. ‘Uit deze lastige situatie heb ik wel de meest waardevolle lessen als ondernemer geleerd.’ Het maakte, zowel hem persoonlijk als zijn bedrijf, wijzer en sterker. Met hervonden focus en kennis over waar precies de eigen krachten liggen begon een nieuw Printadvise hoofdstuk in Breda en vervolgens Oosterhout. ‘Hier vonden we alle ruimte voor organische groei.’

Loyaliteit en vertrouwen

Het team werkt hard, is betrokken, flexibel, open en transparant. Dit zijn de kernwaarden die hen en het bedrijf definiëren. ‘Bij Printadvise zien we onze klanten als collega’s en we willen hen oprecht op de best mogelijke manier helpen. Daar doen we alles voor.’ Het feit dat veel klanten al sinds de start van het bedrijf betrokken zijn getuigt van vertrouwen en loyaliteit. ‘Dat is tweerichtingsverkeer. Op die manier zijn we gegroeid van nul naar een waardevolle schare loyale relaties. Daar ben ik heel dankbaar voor.’

Ontzorgen

‘Dienstverlening staat boven alles,’ vertelt Mario. ‘Wij zijn geen verkooporganisatie maar een serviceorganisatie. Voor onze opdrachtgevers – die variëren van grote (inter)nationale retailers tot lokale bedrijven – regelen we alles. Van het houden van voorraad van POS-materialen tot het inpakken en verzenden en alle noodzakelijke stappen daartussenin. Het team van Printadvise beschikt over een schat aan kennis en kunde, elk teamlid met zijn eigen expertise en specialiteit. Samen met een team van 10 oproepkrachten zorgen ze voor het assembleren en verpakken. ‘Van PDF tot levering, zoals we zelf zeggen. We willen dat onze klanten van A tot Z in vertrouwde handen zijn en ontzorgen hen in de breedste zin van het woord.’

Open vizier

Diezelfde houding hebben we ook richting onze leveranciers. We werken samen met partijen die ons DNA delen, waarop we kunnen bouwen en vertrouwen. Dat is onze basis en die is solide. Mijn netwerk bestaat uit relaties die vanaf de beginjaren met ons verbonden zijn. We werken samen met fijne en bovenal betrouwbare partners. Partijen die ook een open vizier hebben en zakendoen met respect, gedrevenheid en veel plezier.’

Al 15 jaar druk

‘Noem maar iets bijzonders, wij regelen het wel,’ lacht Mario. En dat is precies waar het om gaat: je kunt het zo gek niet bedenken of Printadvise vindt een oplossing voor je. Van paraplu’s en drinkglazen tot wijnkisten en menukaarten. Van beachflags en kleding tot verpakkingen en bijzondere boeken. Zelfs een gloeilamp of een pizzasnijder krijgen een unieke touch. ‘We zijn er al 15 jaar druk mee. Dat gaan we vieren! Tijd voor een p(r)intje.’

Schuiven naar boven
Chat openen
Heb je een vraag? Stuur een Whatsapp!